“Укрзалізниця” назвала значну частину своїх внутрішніх пасажирських рейсів, зокрема туристичні карпатські напрямки і сполучення до деокупованих міст, глибоко збитковими через високі експлуатаційні витрати, особливо на гірських ділянках. Про це поінформував голова правління АТ “Укрзалізниця” Євген Перцовський під час брифінгу 7 листопада, написало “Суспільне”.
Ідеться про рейси на Херсон і Запоріжжя, а також про всю Карпатську групу, яка є “однією з найбільш інтенсивних, але використовує тепловози й дизелі на гірській місцевості без вантажної компенсації”, окрім потоку від ПрАТ “Івано-Франківськцемент”, ідеться у статті.
Перцовський наголосив на відсутності іншого вантажного потоку, який міг би покрити утримання інфраструктури.
Керівник УЗ підкреслив, що якби компанія керувалася винятково бізнес-логікою, їй довелося б “вирізати” і закрити інфраструктуру, яку використовують заради збиткових пасажирських поїздів, включно з популярними літніми напрямками в Яремчу і Ясіню.
За його словами, у разі припинення державного фінансування пасажирських перевезень УЗ залишила б лише міжнародне сполучення (як прибуткове, де компанія сама встановлює тариф) і низку поїздів “Інтерсіті”, як-от напрямки до Хелма й Перемишля.
Він зазначив, що у приміському сполученні, де покривають менше ніж 10% видатків, довелося б скасувати 501 приміський рейс, що становить більшість таких сполучень.
Перцовський додав, що скасування важливих рейсів (наприклад, до деокупованих Краматорська і Слов’янська) викликає глибокий суспільний резонанс і є неможливим у поточних умовах, особливо через соціальну й безпекову важливість сполучення для країни.
Як альтернативу повній відмові від держфінансування глава УЗ назвав ідею збереження маршрутів, але підвищення вартості перевезень до економічно обґрунтованого рівня.
Контекст
5 листопада заступник голови наглядової ради АТ “Укрзалізниця” Сергій Лещенко анонсував динамічне ціноутворення для вагонів СВ і першого класу поїздів ІС, пояснюючи це збитками від пасажирських перевезень, які торік сягнули 18 млрд грн.
7 листопада Перцовський сказав, що ціни на квитки в поїздах “Укрзалізниці” в кілька разів нижчі, ніж їхня собівартість. За його словами, найбільша різниця – у плацкарті. Квитки на такі місця коштують більше ніж удвічі дешевше, ніж мали б бути. Розрив між очікуванням і реальністю становить 178%.

















