– Тобто популістська інформація завжди спрямована на емоцію?
– Саме так. Ключове завдання – викликати емоцію, найчастіше негативну: обурення, злість, відчуття несправедливості. Рідше використовують позитивні емоції. Але якщо цим зловживати, настає емоційне вигорання – люди виснажуються від постійних інформаційних “гойдалок”.
– Якщо говорити конкретно про українсько-угорські відносини, останнім часом ми бачимо постійне емоційне підсилення теми. Як реагує суспільство, зокрема на Закарпатті?
– Реакція справді різниться. У Києві вона одна, на Закарпатті – інша. Це залежить від джерел інформації.
Якщо орієнтуватися виключно на телевізійні заяви угорських політиків, то для українців, особливо в умовах війни, це може звучати образливо. Адже коли Угорщина каже, що інтеграція України до ЄС чи НАТО – це проблеми для всієї Європи, це сприймається болісно.
Але якщо дивитися на практичні кроки угорського уряду, то вони не є катастрофічними. Угорщина виконує свої зобов’язання як країна ЄС: приймає внутрішньо переміщених осіб, оздоровлює дітей військовослужбовців, співпрацює у гуманітарних питаннях.