За перше півріччя 2025 року Держпродспоживслужба виявила найбільшу кількість порушень у рекламі будівельних об’єктів саме на Закарпатті — 16 випадків. Ці порушення стосуються вимог статті 25-1 закону “Про рекламу”, яка регулює зміст рекламних матеріалів щодо житлової та нежитлової нерухомості.
Типові порушення та маніпуляції
Серед найпоширеніших порушень, які фіксувалися, є:
- Відсутність інформації про дозвільні документи.
- Не вказано ідентифікатор об’єкта в Реєстрі будівельної діяльності.
- Відсутні дані про замовника, підрядника або проєктувальника.
- Немає інформації про право користування земельною ділянкою.
Також часто зустрічається реклама об’єктів без наявності ліцензії на будівельну діяльність та використання маніпулятивних фраз, таких як “усі дозволи є” або “гарантоване введення в експлуатацію”, які не мають документального підтвердження.
Заступник голови Держпродспоживслужби Андрій Крейтор наголосив, що реклама будівництва має бути повною, достовірною і прозорою. Він зазначив, що недостовірна інформація створює ризики для споживача та тягне за собою відповідальність для рекламодавця.
Служба застерігає, що інвестування в об’єкти з рекламними порушеннями може призвести до втрати коштів, затримок із введенням в експлуатацію або навіть неможливості оформлення права власності. Громадянам рекомендують ретельно перевіряти зміст реклами, вимагати документи та повідомляти про порушення до територіальних органів Держпродспоживслужби.
Нагадаємо, що Ужгород уже другий рік поспіль б’є рекорди будівельної активності в Україні.