Понеділок, 8 Грудня, 2025
  • ГОЛОВНА
  • УЖГОРОД
  • МУКАЧЕВО
  • СУСПІЛЬСТВО
  • ЕКОНОМІКА
  • СПОРТ
  • КУЛЬТУРА
  • АВТО
  • БІЗНЕС
Міжгір'Я
  • ГОЛОВНА
  • УЖГОРОД
  • МУКАЧЕВО
  • СУСПІЛЬСТВО
  • ЕКОНОМІКА
  • СПОРТ
  • КУЛЬТУРА
  • АВТО
  • БІЗНЕС
No Result
View All Result
Міжгір'Я
No Result
View All Result
  • ГОЛОВНА
  • УЖГОРОД
  • МУКАЧЕВО
  • СУСПІЛЬСТВО
  • ЕКОНОМІКА
  • СПОРТ
  • КУЛЬТУРА
  • АВТО
  • БІЗНЕС
Головна АВТО

Секрет 1970-х: чому в трансмісійну рідину раніше додавали сперматозоїдну олію кашалотів – Автоновини

Секрет 1970-х: чому в трансмісійну рідину раніше додавали сперматозоїдну олію кашалотів – Автоновини
Share on FacebookShare on Twitter

До 1970-х років, для змащування трансмісій в автомобілях використовувався незвичайний інгредієнт – сперматозоїдна олія. Ця речовина, що не має нічого спільного зі спермою, насправді є восковим ефіром, який видобували з органу спермацету в головах кашалотів. Хоча для сучасної людини це звучить дивно, до 1972 року це була звичайна практика, а сперматозоїдна олія виявилася неймовірно ефективним мастилом, розповідає Автопілот.

Вона чудово зменшувала тертя, зберігала стабільність при високих температурах, запобігала іржі та не руйнувалася легко. Це допомагало трансмісіям працювати плавно та значно довше. До того, як кашалотів додали до списку видів, що знаходяться під загрозою зникнення, у 1970 році, трансмісійну рідину з використанням сперматозоїдної олії практично не потрібно було міняти за умови відсутності серйозних несправностей.

Пляшка та банка спермальної олії на виставці в Музеї китобійного промислу Нью-Бедфорда (Массачусетс, США). Автор фото: Рафаель Д. Мейзор – Flickr / Ліцензія CC BY 2.0

Коли у 1970 році кашалота було додано до списку видів, що перебувають під загрозою зникнення, виробникам автомобілів поставили завдання знайти заміну до 1973 року. Безперечно, заборона використання сперматозоїдної олії була позитивним кроком. Щороку використовувалося близько 25 мільйонів літрів цієї олії, і понад половина йшла на змащування автомобілів. Тільки компанія Mobil споживала майже 7 мільйонів літрів на рік. Отже, автомобілі перестали використовувати цю олію, кити нібито мали б жити довго і щасливо, і на цьому історія могла б закінчитися. Але, на жаль, все виявилося не так просто.

Без сперматозоїдної олії автомобільна промисловість зіткнулася з великими проблемами. Початкові заміни, такі як синтетичні ефіри та інші натуральні олії, не могли зрівнятися з експлуатаційними характеристиками природного мастила. У газетних повідомленнях середини 1970-х років описувалося, як ці ранні замінники спричиняли корозію фітингів між радіаторами та блоками охолодження. Це призводило до неприємних наслідків: олія просочувалася в систему охолодження, а антифриз — у трансмісію.

Сучасні трансмісійні оливи – це складні інженерні розробки, що складаються з базових олив та пакету спеціалізованих присадок. Ці компоненти працюють у синергії, щоб забезпечити оптимальну роботу трансмісії в широкому діапазоні умов

Наслідки були разючими: до заборони в США щорічно реєструвалося менше 1 мільйона несправностей трансмісій. До 1975 року це число зросло до понад 8 мільйонів. Автовиробники терміново працювали над розробкою відповідної заміни. Такі гіганти, як General Motors та Ford, з 1970-х років кілька разів змінювали формулу своїх фірмових трансмісійних рідин. Однією з ранніх альтернатив була олія жожоба. Вона є рідким восковим ефіром, подібним до сперматозоїдної олії, що робило її прямою заміною з точки зору молекулярної структури та характеристик. Однак обмеженість поставок та висока вартість зробили цей варіант нежиттєздатним.

На щастя, сучасні трансмісійні рідини значно досконаліші. Вони використовують повністю синтетичні сполуки, включаючи парафін, розчинники та антиоксидантні диспергатори. Сучасні формули розроблені для задоволення вимог високопродуктивних автомобілів і значно перевершують як своїх попередників на основі сперматозоїдної олії, так і проблемні замінники 1970-х років. Хоча кашалоти все ще стикаються з загрозами, такими як зміна клімату, зіткнення суден та шумове забруднення, принаймні їх більше не знищують лише для того, щоб наші автомобілі працювали безперебійно.

Раніше Автопілот розповідав, за який ремонт не хоче братися жодна СТО.

Підписуйся на наш Telegram-канал

Також вам можуть бути цікаві наступні публікації

Роботів, які пропрацювали 11 місяців на заводі BMW, відправили на пенсію – Автоновини
АВТО

Роботів, які пропрацювали 11 місяців на заводі BMW, відправили на пенсію – Автоновини

24.11.2025
Кінець епохи EcoBlue: Ford прощається з популярним дизелем – Автоновини
АВТО

Кінець епохи EcoBlue: Ford прощається з популярним дизелем – Автоновини

23.11.2025
Помаранчеві смуги на дорогах: що означає нова розмітка в США? – Автоновини
АВТО

Помаранчеві смуги на дорогах: що означає нова розмітка в США? – Автоновини

22.11.2025
Кнопка замість важеля: Чому автовиробники відмовляються від ручника – Автоновини
АВТО

Кнопка замість важеля: Чому автовиробники відмовляються від ручника – Автоновини

20.11.2025
наст.
Понад 10 мільйонів гривень туристичного збору сплатили у Закарпатті за п’ять місяців 2025 року –

Понад 10 мільйонів гривень туристичного збору сплатили у Закарпатті за п’ять місяців 2025 року –

У громадах Закарпаття з’являться перші безбар’єрні маршрути — до кінця року –

У громадах Закарпаття з’являться перші безбар’єрні маршрути — до кінця року –

“Літаки летять – будемо всіх бомбить”. Топ найсмішніших мемів після спецоперації СБУ в Росії

"Літаки летять – будемо всіх бомбить". Топ найсмішніших мемів після спецоперації СБУ в Росії

Бізнес.

NovaPay представила три нові функції в оновленому застосунку

NovaPay представила три нові функції в оновленому застосунку

11.04.2025
Дохід Київстар зріс на тлі виходу на біржу

Дохід Київстар зріс на тлі виходу на біржу

09.06.2025
лого Міжгір'Я

НБУ застосував захід впливу до кредитної спілки

23.07.2025
Google тестує «вайб-кодинг» застосунок Opal

Google тестує «вайб-кодинг» застосунок Opal

26.07.2025
Що відбувається в економіці України — звіт НБУ

Що відбувається в економіці України — звіт НБУ

07.06.2025

Спорт.

Двоє прикарпатських футболістів залишили ФК “Минай” – Спорт

Двоє прикарпатських футболістів залишили ФК “Минай” – Спорт

16.07.2025
“Прикарпаття” продовжує йти без поразок у весняній частині чемпіонату – Спорт

“Прикарпаття” продовжує йти без поразок у весняній частині чемпіонату – Спорт

05.05.2025
“Прикарпаття ДЮСШ №3” зіграє в Кубку України: затверджено новий формат змагань – Спорт

“Прикарпаття ДЮСШ №3” зіграє в Кубку України: затверджено новий формат змагань – Спорт

04.07.2025
Дев’ять гравців покинули долинський “Нафтовик” – Спорт

Дев’ять гравців покинули долинський “Нафтовик” – Спорт

19.07.2025
“Буковина” – НК “Пробій”: анонс матчу 18 туру VBET Першої ліги (+LIVE) – Спорт

“Буковина” – НК “Пробій”: анонс матчу 18 туру VBET Першої ліги (+LIVE) – Спорт

29.11.2025

Увага! Увесь контент, включно зі статтями та публікаціями, представлений на порталі, розрахований виключно на аудиторію, яка досягла 21 року. Інформація призначена для повнолітніх користувачів і не рекомендується для перегляду особам молодше зазначеного віку.


Категорії

  • АВТО
  • Без категорії
  • БІЗНЕС
  • ЕКОНОМІКА
  • ЗДОРОВ'Я
  • КУЛЬТУРА
  • МУКАЧЕВО
  • СПОРТ
  • СУСПІЛЬСТВО
  • ТЕХНО
  • УЖГОРОД

Позначки

Apple Watch 2 Best iPhone 7 deals Buying Guides CES 2017 iOS 10 iPhone 7 Nintendo Switch Playstation 4 Pro Sillicon Valley новини Сваляви новини Хуста

Останні публікації на порталі

Веніславський назвав “неминучий чинник”, який впливає на мобілізацію в Україні

Веніславський назвав “неминучий чинник”, який впливає на мобілізацію в Україні

07.12.2025
“Укрзалізниця” назвала точний час старту програми “3 тис. км Україною”. Список доступних рейсів

“Укрзалізниця” назвала точний час старту програми “3 тис. км Україною”. Список доступних рейсів

07.12.2025
  • Про портал
  • Реклама
  • Політика конфіденційності
  • Контакти

© 2016-2025 СТУДІЯ Міжгір'Я

No Result
View All Result
  • Головна
  • УЖГОРОД
  • МУКАЧЕВО
  • ЕКОНОМІКА
  • СУСПІЛЬСТВО
  • ЗДОРОВ’Я
  • СПОРТ
  • КУЛЬТУРА
  • БІЗНЕС
  • АВТО
  • ТЕХНО

© 2016-2025 СТУДІЯ Міжгір'Я