Субота, 13 Грудня, 2025
  • ГОЛОВНА
  • УЖГОРОД
  • МУКАЧЕВО
  • СУСПІЛЬСТВО
  • ЕКОНОМІКА
  • СПОРТ
  • КУЛЬТУРА
  • АВТО
  • БІЗНЕС
Міжгір'Я
  • ГОЛОВНА
  • УЖГОРОД
  • МУКАЧЕВО
  • СУСПІЛЬСТВО
  • ЕКОНОМІКА
  • СПОРТ
  • КУЛЬТУРА
  • АВТО
  • БІЗНЕС
No Result
View All Result
Міжгір'Я
No Result
View All Result
  • ГОЛОВНА
  • УЖГОРОД
  • МУКАЧЕВО
  • СУСПІЛЬСТВО
  • ЕКОНОМІКА
  • СПОРТ
  • КУЛЬТУРА
  • АВТО
  • БІЗНЕС
Головна АВТО

Що таке двигун без розподільного валу та які автомобілі його використовують – Автоновини

Що таке двигун без розподільного валу та які автомобілі його використовують – Автоновини
Share on FacebookShare on Twitter

Серед багатьох важливих частин, що складають двигун внутрішнього згоряння (ДВЗ), однією з ключових є розподільний вал. Його основне завдання — регулювати відкривання та закривання клапанів, дозволяючи повітрю потрапляти в циліндри, а вихлопним газам — виходити з них у потрібний момент. Однак, існують двигуни, які можуть працювати без цього компонента. Такими є двигуни без розподільного валу, також відомі як Freevalve-двигуни, пише Автопілот.

Ці двигуни вважаються революційними завдяки відсутності механічних обмежень у регулюванні клапанів. Давайте розглянемо, як вони працюють, їх переваги та недоліки, а також які автомобілі вже використовують цю технологію.

Як працює двигун без розподільного валу?

Двигун без розподільного валу замість традиційного механічного керування клапанами використовує електронно-керовані приводи. Ці приводи можуть бути гідравлічними, пневматичними або електромагнітними і дозволяють незалежно керувати кожним клапаном. У результаті двигун може динамічно адаптуватися до різних умов водіння, оптимізуючи споживання пального, потужність і рівень викидів.

Основна різниця між традиційними та безрозподільними двигунами

  • Традиційний двигун використовує розподільний вал, який обертається та механічно відкриває і закриває клапани у фіксовані моменти.
  • Двигун без розподільного валу керує клапанами за допомогою електроніки, дозволяючи гнучко змінювати час і тривалість відкривання клапанів відповідно до потреб двигуна.

Хто розробив технологію Freevalve?

Найвідомішим виробником цієї технології є шведська компанія Koenigsegg, яка створила систему Freevalve через свою дочірню компанію. Freevalve дозволяє двигуну працювати з максимальною продуктивністю, мінімальними викидами та високою економічністю завдяки індивідуальному керуванню клапанами кожного циліндра.

Які автомобілі оснащені двигунами без розподільного валу?

1. Koenigsegg Gemera

Koenigsegg Gemera — це перший у світі “мега-гібрид” з тримісною компоновкою, що поєднує двигун Freevalve із трьома електродвигунами.

Двигун Gemera має об’єм 2,0 літри, три циліндри та розвиває потужність 600 кінських сил. Він здатен працювати як на бензині, так і на біопаливі, що робить його екологічно чистішим.

Koenigsegg Gemera

Завдяки комбінації бензинового та електричного приводів автомобіль генерує 1700 кінських сил, забезпечуючи неперевершені динамічні характеристики.

2. Qoros Cars

Китайський автовиробник Qoros співпрацює з Koenigsegg для тестування Freevalve-технології у своїх автомобілях. Хоча серійні моделі з цією системою ще не вийшли на ринок, компанія активно експериментує з інтеграцією цієї технології.

3. Прототипи та експериментальні моделі

Технологію двигунів без розподільного валу тестують і в інших галузях, зокрема у гоночних автомобілях та авіаційних двигунах. Це свідчить про її потенціал у широкому спектрі застосувань.

Переваги двигунів без розподільного валу

  • Економія пального: Точне керування клапанами дозволяє оптимізувати споживання пального, що знижує витрати.
  • Зниження викидів: Кращий контроль над процесом згоряння пального зменшує шкідливі викиди в атмосферу.
  • Вища продуктивність: Двигун може адаптуватися до умов водіння, забезпечуючи більшу потужність і крутний момент.
  • Компактний дизайн: Відсутність розподільного валу зменшує загальну вагу двигуна та його складність.
  • Гнучкість: Система може швидко перемикатися між різними режимами роботи, наприклад, спортивним і економічним.

Недоліки двигунів без розподільного валу

  • Висока вартість: Технологія є складною та дорогою у виробництві, що робить її малодоступною для бюджетних автомобілів.
  • Складність обслуговування: Через наявність високотехнологічних компонентів ремонт і технічне обслуговування можуть бути дорогими.
  • Обмежене застосування: Наразі такі двигуни використовуються переважно в дорогих спортивних автомобілях або в експериментальних моделях.

Перспективи розвитку технології

Попри нинішні виклики, двигуни без розподільного валу мають великий потенціал. Вони можуть забезпечити дотримання жорсткіших екологічних норм, підвищити ефективність автомобілів та знизити витрати на пальне. Якщо технологія стане більш доступною та дешевшою у виробництві, ми можемо очікувати її інтеграцію в більшу кількість серійних автомобілів у майбутньому.

На сьогодні Koenigsegg залишається лідером у розробці цієї технології, але в міру її вдосконалення можливе її поширення і в масовому сегменті автомобільного ринку.

Підписуйся на наш Telegram-канал

Також вам можуть бути цікаві наступні публікації

Роботів, які пропрацювали 11 місяців на заводі BMW, відправили на пенсію – Автоновини
АВТО

Роботів, які пропрацювали 11 місяців на заводі BMW, відправили на пенсію – Автоновини

24.11.2025
Кінець епохи EcoBlue: Ford прощається з популярним дизелем – Автоновини
АВТО

Кінець епохи EcoBlue: Ford прощається з популярним дизелем – Автоновини

23.11.2025
Помаранчеві смуги на дорогах: що означає нова розмітка в США? – Автоновини
АВТО

Помаранчеві смуги на дорогах: що означає нова розмітка в США? – Автоновини

22.11.2025
Кнопка замість важеля: Чому автовиробники відмовляються від ручника – Автоновини
АВТО

Кнопка замість важеля: Чому автовиробники відмовляються від ручника – Автоновини

20.11.2025
наст.
“Прикарпаття-Говерла” – “Дніпро”: пряма трансляція – Спорт

“Прикарпаття-Говерла” – “Дніпро”: пряма трансляція - Спорт

Сергій Швець і Владислав Бучакчийський – у символічній збірній 1-го туру другого етапу – Спорт

Сергій Швець і Владислав Бучакчийський – у символічній збірній 1-го туру другого етапу - Спорт

Франківці поступились у першому матчі плейоф – Спорт

Франківці поступились у першому матчі плейоф - Спорт

Бізнес.

Кого та на скільки оштрафував НБУ у червні

Кого та на скільки оштрафував НБУ у червні

08.07.2025
«Мирне небо» як метафора цінності людського життя у ХХІ столітті

«Мирне небо» як метафора цінності людського життя у ХХІ столітті

16.07.2025
Київстар інтегрує ШІ-технології у Kyivstar Cloud

Київстар інтегрує ШІ-технології у Kyivstar Cloud

30.09.2025
Райффайзен Банк отримає нового голову правління

Райффайзен Банк отримає нового голову правління

12.11.2025
UPC запускає Open Digital Processing Platform: інноваційна платформа управління картковими продуктами

UPC запускає Open Digital Processing Platform: інноваційна платформа управління картковими продуктами

26.05.2025

Спорт.

“Прикарпаття” продовжує йти без поразок у весняній частині чемпіонату – Спорт

“Прикарпаття” продовжує йти без поразок у весняній частині чемпіонату – Спорт

05.05.2025
“Прикарпаття ДЮСШ №3” зіграє в Кубку України: затверджено новий формат змагань – Спорт

“Прикарпаття ДЮСШ №3” зіграє в Кубку України: затверджено новий формат змагань – Спорт

04.07.2025
Двоє прикарпатських футболістів залишили ФК “Минай” – Спорт

Двоє прикарпатських футболістів залишили ФК “Минай” – Спорт

16.07.2025
“Буковина” – НК “Пробій”: анонс матчу 18 туру VBET Першої ліги (+LIVE) – Спорт

“Буковина” – НК “Пробій”: анонс матчу 18 туру VBET Першої ліги (+LIVE) – Спорт

29.11.2025
В ніч на Андрія: розклад матчів ювілейного турніру (+ LIVE) – Спорт

В ніч на Андрія: розклад матчів ювілейного турніру (+ LIVE) – Спорт

27.11.2025

Увага! Увесь контент, включно зі статтями та публікаціями, представлений на порталі, розрахований виключно на аудиторію, яка досягла 21 року. Інформація призначена для повнолітніх користувачів і не рекомендується для перегляду особам молодше зазначеного віку.


Категорії

  • АВТО
  • Без категорії
  • БІЗНЕС
  • ЕКОНОМІКА
  • ЗДОРОВ'Я
  • КУЛЬТУРА
  • МУКАЧЕВО
  • СПОРТ
  • СУСПІЛЬСТВО
  • ТЕХНО
  • УЖГОРОД

Позначки

Apple Watch 2 Best iPhone 7 deals Buying Guides CES 2017 iOS 10 iPhone 7 Nintendo Switch Playstation 4 Pro Sillicon Valley новини Сваляви новини Хуста

Останні публікації на порталі

Веніславський назвав “неминучий чинник”, який впливає на мобілізацію в Україні

Веніславський назвав “неминучий чинник”, який впливає на мобілізацію в Україні

07.12.2025
“Укрзалізниця” назвала точний час старту програми “3 тис. км Україною”. Список доступних рейсів

“Укрзалізниця” назвала точний час старту програми “3 тис. км Україною”. Список доступних рейсів

07.12.2025
  • Про портал
  • Реклама
  • Політика конфіденційності
  • Контакти

© 2016-2025 СТУДІЯ Міжгір'Я

No Result
View All Result
  • Головна
  • УЖГОРОД
  • МУКАЧЕВО
  • ЕКОНОМІКА
  • СУСПІЛЬСТВО
  • ЗДОРОВ’Я
  • СПОРТ
  • КУЛЬТУРА
  • БІЗНЕС
  • АВТО
  • ТЕХНО

© 2016-2025 СТУДІЯ Міжгір'Я