Понеділок, 18 Серпня, 2025
  • ГОЛОВНА
  • УЖГОРОД
  • МУКАЧЕВО
  • СУСПІЛЬСТВО
  • ЕКОНОМІКА
  • СПОРТ
  • КУЛЬТУРА
  • АВТО
  • БІЗНЕС
Міжгір'Я
  • ГОЛОВНА
  • УЖГОРОД
  • МУКАЧЕВО
  • СУСПІЛЬСТВО
  • ЕКОНОМІКА
  • СПОРТ
  • КУЛЬТУРА
  • АВТО
  • БІЗНЕС
No Result
View All Result
Міжгір'Я
No Result
View All Result
  • ГОЛОВНА
  • УЖГОРОД
  • МУКАЧЕВО
  • СУСПІЛЬСТВО
  • ЕКОНОМІКА
  • СПОРТ
  • КУЛЬТУРА
  • АВТО
  • БІЗНЕС
Головна АВТО

Що таке двигун без розподільного валу та які автомобілі його використовують – Автоновини

Що таке двигун без розподільного валу та які автомобілі його використовують – Автоновини
Share on FacebookShare on Twitter

Серед багатьох важливих частин, що складають двигун внутрішнього згоряння (ДВЗ), однією з ключових є розподільний вал. Його основне завдання — регулювати відкривання та закривання клапанів, дозволяючи повітрю потрапляти в циліндри, а вихлопним газам — виходити з них у потрібний момент. Однак, існують двигуни, які можуть працювати без цього компонента. Такими є двигуни без розподільного валу, також відомі як Freevalve-двигуни, пише Автопілот.

Ці двигуни вважаються революційними завдяки відсутності механічних обмежень у регулюванні клапанів. Давайте розглянемо, як вони працюють, їх переваги та недоліки, а також які автомобілі вже використовують цю технологію.

Як працює двигун без розподільного валу?

Двигун без розподільного валу замість традиційного механічного керування клапанами використовує електронно-керовані приводи. Ці приводи можуть бути гідравлічними, пневматичними або електромагнітними і дозволяють незалежно керувати кожним клапаном. У результаті двигун може динамічно адаптуватися до різних умов водіння, оптимізуючи споживання пального, потужність і рівень викидів.

Основна різниця між традиційними та безрозподільними двигунами

  • Традиційний двигун використовує розподільний вал, який обертається та механічно відкриває і закриває клапани у фіксовані моменти.
  • Двигун без розподільного валу керує клапанами за допомогою електроніки, дозволяючи гнучко змінювати час і тривалість відкривання клапанів відповідно до потреб двигуна.

Хто розробив технологію Freevalve?

Найвідомішим виробником цієї технології є шведська компанія Koenigsegg, яка створила систему Freevalve через свою дочірню компанію. Freevalve дозволяє двигуну працювати з максимальною продуктивністю, мінімальними викидами та високою економічністю завдяки індивідуальному керуванню клапанами кожного циліндра.

Які автомобілі оснащені двигунами без розподільного валу?

1. Koenigsegg Gemera

Koenigsegg Gemera — це перший у світі “мега-гібрид” з тримісною компоновкою, що поєднує двигун Freevalve із трьома електродвигунами.

Двигун Gemera має об’єм 2,0 літри, три циліндри та розвиває потужність 600 кінських сил. Він здатен працювати як на бензині, так і на біопаливі, що робить його екологічно чистішим.

Koenigsegg Gemera

Завдяки комбінації бензинового та електричного приводів автомобіль генерує 1700 кінських сил, забезпечуючи неперевершені динамічні характеристики.

2. Qoros Cars

Китайський автовиробник Qoros співпрацює з Koenigsegg для тестування Freevalve-технології у своїх автомобілях. Хоча серійні моделі з цією системою ще не вийшли на ринок, компанія активно експериментує з інтеграцією цієї технології.

3. Прототипи та експериментальні моделі

Технологію двигунів без розподільного валу тестують і в інших галузях, зокрема у гоночних автомобілях та авіаційних двигунах. Це свідчить про її потенціал у широкому спектрі застосувань.

Переваги двигунів без розподільного валу

  • Економія пального: Точне керування клапанами дозволяє оптимізувати споживання пального, що знижує витрати.
  • Зниження викидів: Кращий контроль над процесом згоряння пального зменшує шкідливі викиди в атмосферу.
  • Вища продуктивність: Двигун може адаптуватися до умов водіння, забезпечуючи більшу потужність і крутний момент.
  • Компактний дизайн: Відсутність розподільного валу зменшує загальну вагу двигуна та його складність.
  • Гнучкість: Система може швидко перемикатися між різними режимами роботи, наприклад, спортивним і економічним.

Недоліки двигунів без розподільного валу

  • Висока вартість: Технологія є складною та дорогою у виробництві, що робить її малодоступною для бюджетних автомобілів.
  • Складність обслуговування: Через наявність високотехнологічних компонентів ремонт і технічне обслуговування можуть бути дорогими.
  • Обмежене застосування: Наразі такі двигуни використовуються переважно в дорогих спортивних автомобілях або в експериментальних моделях.

Перспективи розвитку технології

Попри нинішні виклики, двигуни без розподільного валу мають великий потенціал. Вони можуть забезпечити дотримання жорсткіших екологічних норм, підвищити ефективність автомобілів та знизити витрати на пальне. Якщо технологія стане більш доступною та дешевшою у виробництві, ми можемо очікувати її інтеграцію в більшу кількість серійних автомобілів у майбутньому.

На сьогодні Koenigsegg залишається лідером у розробці цієї технології, але в міру її вдосконалення можливе її поширення і в масовому сегменті автомобільного ринку.

Підписуйся на наш Telegram-канал

Також вам можуть бути цікаві наступні публікації

Автоновинині технології наближаються до реальності: що показав автосалон у Шанхаї – Автоновини
АВТО

Автоновинині технології наближаються до реальності: що показав автосалон у Шанхаї – Автоновини

26.07.2025
Британці створили 738-сильний двигун вагою з каністру води – Автоновини
АВТО

Британці створили 738-сильний двигун вагою з каністру води – Автоновини

21.07.2025
У мережі показали найстаріший двигун, який досі випускається – Автоновини
АВТО

У мережі показали найстаріший двигун, який досі випускається – Автоновини

20.07.2025
Lamborghini випускає новий суперкар Temerario GT3 – АВТО
АВТО

Lamborghini випускає новий суперкар Temerario GT3 – АВТО

13.07.2025
наст.
“Прикарпаття-Говерла” – “Дніпро”: пряма трансляція – Спорт

“Прикарпаття-Говерла” – “Дніпро”: пряма трансляція - Спорт

Сергій Швець і Владислав Бучакчийський – у символічній збірній 1-го туру другого етапу – Спорт

Сергій Швець і Владислав Бучакчийський – у символічній збірній 1-го туру другого етапу - Спорт

Франківці поступились у першому матчі плейоф – Спорт

Франківці поступились у першому матчі плейоф - Спорт

Бізнес.

НБУ вводить мінімальний леверидж для банків

26.06.2025
Названо, скільки податків заплатив NovaPay за I квартал 2025

Названо, скільки податків заплатив NovaPay за I квартал 2025

23.04.2025
Кого та на скільки оштрафував НБУ у червні

Кого та на скільки оштрафував НБУ у червні

08.07.2025
НБУ анулював ліцензії шістьом небанкам

НБУ анулював ліцензії шістьом небанкам

07.04.2025
Google запускає Gemini Deep Think — ШІ для складних міркувань

Google запускає Gemini Deep Think — ШІ для складних міркувань

02.08.2025

Спорт.

“Нафтовик” отримав суперника у Кубку України – Спорт

“Нафтовик” отримав суперника у Кубку України – Спорт

18.07.2025
Наші профі. Трансфери: поповнення “Прикарпаття-Благо”, новий клуб Воробчака – Спорт

Наші профі. Трансфери: поповнення “Прикарпаття-Благо”, новий клуб Воробчака – Спорт

19.07.2025
Контрольний матч. “Прикарпаття-Благо” – “Нива” – 1:2 – Спорт

Контрольний матч. “Прикарпаття-Благо” – “Нива” – 1:2 – Спорт

21.07.2025
Назарій Воробчак – гравець “Лівого Берега” – Спорт

Назарій Воробчак – гравець “Лівого Берега” – Спорт

19.07.2025
20 команд змагатиметься у чемпіонаті області – Спорт

20 команд змагатиметься у чемпіонаті області – Спорт

19.07.2025

Увага! Увесь контент, включно зі статтями та публікаціями, представлений на порталі, розрахований виключно на аудиторію, яка досягла 21 року. Інформація призначена для повнолітніх користувачів і не рекомендується для перегляду особам молодше зазначеного віку.


Категорії

  • АВТО
  • Без категорії
  • БІЗНЕС
  • ЗДОРОВ'Я
  • КУЛЬТУРА
  • МУКАЧЕВО
  • СПОРТ
  • СУСПІЛЬСТВО
  • ТЕХНО
  • УЖГОРОД

Позначки

Apple Watch 2 Best iPhone 7 deals Buying Guides CES 2017 iOS 10 iPhone 7 Nintendo Switch Playstation 4 Pro Sillicon Valley новини Сваляви новини Хуста

Останні публікації на порталі

На Закарпатті з початку року у місцевих бюджетах – понад 869 млн грн єдиного податку

На Закарпатті з початку року у місцевих бюджетах – понад 869 млн грн єдиного податку

18.08.2025
Освіта на дві країни: чи повернуться до закарпатських шкіл учні, які під час війни виїхали за кордон

Освіта на дві країни: чи повернуться до закарпатських шкіл учні, які під час війни виїхали за кордон

18.08.2025
  • Про портал
  • Реклама
  • Політика конфіденційності
  • Контакти

© 2016-2025 СТУДІЯ Міжгір'Я

No Result
View All Result
  • Головна
  • УЖГОРОД
  • МУКАЧЕВО
  • ЕКОНОМІКА
  • СУСПІЛЬСТВО
  • ЗДОРОВ’Я
  • СПОРТ
  • КУЛЬТУРА
  • БІЗНЕС
  • АВТО
  • ТЕХНО

© 2016-2025 СТУДІЯ Міжгір'Я