Зміст
- Перші кроки Tesla
- Юридичні та регуляторні перепони
- Чому саме аеропорти?
- Досвід у Техасі
- Перспективи
Tesla зробила крок у напрямку розширення транспортних послуг, звернувшись до трьох ключових аеропортів Силіконової долини — Сан-Франциско, Сан-Хосе та Окленду — з питанням про отримання дозволів на роботу сервісу райд-хейлу. Про це повідомляє Politico.
Перші кроки Tesla
Компанія розпочала тестування обмеженого чартерного сервісу в Каліфорнії наприкінці липня 2025 року. На відміну від повноцінного райд-хейлу, такий формат не передбачає використання автономного транспорту. Втім, у відеозаписах поїздок видно, що водії користуються програмним забезпеченням Full Self-Driving (Supervised) — системою допомоги водієві з елементами автоматизації, яка вимагає постійної уваги людини.
Поки що Tesla не подала офіційних заявок на отримання дозволів, проте вже уточнила у представників аеропортів умови та процедури.
Юридичні та регуляторні перепони
Для повноцінного запуску сервісу компанії доведеться отримати низку дозволів:
- Каліфорнійська комісія з комунальних послуг (PUC) має видати дозвіл на роботу райд-хейлу;
- Департамент автотранспортних засобів (DMV) повинен схвалити експлуатацію автопарку, якщо він включатиме автономні автомобілі.
Ситуацію ускладнює конфлікт Tesla з DMV, який намагається заборонити компанії продаж авто в штаті через «надмірно агресивні обіцянки» щодо можливостей автопілота.
Чому саме аеропорти?
Аеропорти завжди були стратегічно важливими точками для транспортних сервісів. У минулому саме вони стали полем битви для Uber і Lyft, які намагалися витіснити традиційні таксі. Сьогодні ж їх активно освоюють компанії, що тестують автономні перевезення.
Яскравий приклад — Waymo, яка вже два роки надає послуги в аеропорту Фінікса (Sky Harbor International), а нещодавно отримала дозвіл і на обслуговування аеропорту Сан-Хосе. За даними Waymo, саме поїздки з аеропортів є найбільш затребуваними серед користувачів.