Під час фарбування автомобіля результат залежить не тільки від якості та правильності нанесення складу, але й від грамотної підготовки поверхонь. Як це зробити тим, хто фарбує машину самостійно, розповідаємо далі.
Що знадобиться
Перш за все слід запастися наждачними шкурками різної зернистості: від P80 до P600, шпаклювальним ножем, інструментами для розбірки, малярним скотчем, укривною плівкою, папером. Не завадить мати й шліфувальну машинку.
Також вам знадобляться фарбопульт і компресор для нього. Якщо ви використовуєте аерозольні автомобільні фарби, цим правилом можна знехтувати. Також вдасться обійтись без спеціального обладнання під час фарбування алкідним складом. Він рівномірно лягає навіть з-під валика або пензля. Але зважайте на те, що такий спосіб забере багато часу.
В процесі підготовки використовуються такі матеріали:
- автошампунь;
- очищувач плям;
- знежирювач або антисилікон;
- перетворювач або активний очищувач іржі;
- засіб для захисту від подальшої корозії;
- шпаклівка;
- ґрунт;
- липкі серветки.
Не забудьте подбати про власну безпеку. В цьому вам допоможуть міцний водонепроникний комбінезон, щільні рукавиці, захисні окуляри, респіратор.
Послідовність дій
Перед підготовкою до фарбування слід зняти з машини дзеркала, ручки, фари, бампери, інші елементи, що не підлягають обробці. Ті, що не знімаються, необхідно вкрити плівкою чи папером або заклеїти скотчем. Після цього треба:
- ретельно вимити поверхні з автошампунем;
- видалити плями та стійкі забруднення, наприклад, від бітуму або смоли, змити залишки поліролю та воску, знежирити;
- відшліфувати площини, які будуть фарбуватися — якщо старе ЛФП ціле, без пошкоджень, достатньо зняти шкіркою верхній шар, до матового стану, інакше доведеться видаляти всю фарбу, аж до металу;
- за можливості — ліквідувати незначні дефекти та деформації;
- за наявності іржі — видалити її та обробити проблемні зони антикором.
На нерівності слід нанести шпаклівку, вирівняти шар і залишити сохнути. Після висихання — шліфувати дрібнозернистим наждачним папером до гладкості. Переконатися, що в місцях шпаклювання відсутні перепади за висотою.
Нанести ґрунтівку, дочекатись, поки вона як слід висохне, легко пройтися шліфмашинкою або шкіркою та змити шліфувальний пил водою.
Спеціалісти рекомендують наносити ґрунт у 2–3 шари, даючи кожному з них час на повне висихання. Шліфувати достатньо лише останній, верхній.
Наостанок поверхні необхідно повторно знежирити. Після цього не завадить протерти їх антистатичною липкою серветкою, яка видалить пил та дрібні часточки бруду. Ось тепер можна розпочинати фарбування. Важливо, щоб воно проводилось у чистому приміщенні без пилу, за температури й вологості, що зазначені в рекомендаціях виробника автомобільної фарби.
15 травня 2025р.