Джерело: Autocar
Британська компанія Yasa, що з 2021 року належить концерну Mercedes-Benz, оголосила про створення силової установки, яка може кардинально змінити уявлення про ефективність електродвигунів. Інженери розробили прототип, що за неймовірної компактності демонструє безпрецедентну потужність, встановивши неофіційний світовий рекорд, інформує Автопілот з посиланням на Autocar.
Під час нещодавніх випробувань новий електродвигун вагою всього 13,1 кілограма зміг розвинути пікову потужність у 738 кінських сил. Це означає, що його питома потужність, або щільність потужності, сягає вражаючого показника у 56 к.с. на кілограм маси. Для порівняння, середній стандартний показник у сучасній автомобільній промисловості коливається на рівні 20 к.с. на кілограм.
Досягнення Yasa перевершує навіть попереднього лідера в цій галузі — австралійський двигун Equipmake HPM-400, який використовується переважно в аерокосмічній та морській техніці. Пристрій від Equipmake видає 54 к.с. на кілограм, однак його маса становить 40 кілограмів, що робить розробку Yasa значно легшою та компактнішою за аналогічної ефективності.
Найбільш дивовижним у цьому прориві є те, що інженерам вдалося досягти таких видатних результатів без використання екзотичних та дорогих матеріалів. Як зазначають у компанії, конструкція не містить кобальт-залізних ламінацій або спеціалізованого літцендрату (високочастотного кабелю). Ба більше, при виготовленні прототипу не застосовувалися технології 3D-друку, що часто використовуються для створення унікальних компонентів.
За словами Тіма Вулмера, засновника та технічного директора Yasa, цей результат демонструє потенціал, який відкривається при поєднанні глибоких наукових досліджень, конструкторських розробок та практичної інженерії. Він наголосив, що компанія довела можливість досягнення рекордної продуктивності без експериментальних виробничих процесів, що робить технологію готовою до масштабування.
«Те, чого ми досягли — це не просто цифра. Це демонстрація інновації, готової до серійного виробництва, яка піднімає планку для всього ринку електричних двигунів. І найцікавіше — ми лише на початку шляху», — прокоментував Вулмер.
Цей підхід відкриває двері для масового виробництва. Представники Yasa стверджують, що після остаточного затвердження проєкту їхній завод в Оксфордширі зможе випускати до 50 000 таких двигунів на рік. Це означає, що вже незабаром ми можемо побачити нове покоління електромобілів Mercedes-Benz, які будуть значно легшими, динамічнішими та ефективнішими.
Хоча рекорд поки що має неофіційний статус, він є важливою віхою не лише для Yasa, а й для всієї індустрії. Ця розробка доводить, що межі можливостей у проєктуванні високопродуктивних електричних силових установок ще далеко не вичерпані, і попереду на нас чекає нова ера компактних та надзвичайно потужних електрокарів.
Підписуйся на наш Telegram-канал