Інженери NASA успішно завершили серію наземних випробувань експериментального надзвукового літака X-59 QueSST. Проведені в ангарі компанії Lockheed Martin Skunk Works у Каліфорнії тести імітували політ апарату, дозволяючи перевірити роботу бортових систем без запуску двигуна. Літак, розроблений у рамках проекту Low-Boom Flight Demonstrator, має продемонструвати можливість надзвукового польоту з мінімальним рівнем звукового удару. Це досягається завдяки особливій аеродинамічній формі фюзеляжу та наявності передніх горизонтальних оперень (канарок).
X-59, що має довжину 30,4 метра та розмах крил 9 метрів, зібрав у собі елементи різних літальних апаратів: кабіна пілота, катапультне крісло та ліхтар запозичені у навчального літака Т-38 Talon, а шасі – у винищувача F-16 Falcon. Як силова установка використовується двигун General Electric F-414, який, як очікується, дозволить X-59 розвивати максимальну швидкість 1,5 Маха (1590 км/год) і крейсерську швидкість 1,42 Маха (1510 км/год) на висоті 16 800 метрів.
У ході випробувань, що отримали назву «алюмінієвий птах» (на відміну від традиційних «залізних птахів»), інженери активували більшість систем літака, включаючи систему управління, імітуючи різні польотні режими та ситуації. За словами Йохана Ліна, провідного інженера з бортової апаратури з Дослідницького центру польотів ім. Армстронга NASA проводилися «прості маневри», а потім моделювалися відмови систем для перевірки реакції літака та можливості пілота на них зреагувати.
Цей підхід дозволив уникнути дорогих та складних процедур на окремому випробувальному стенді та виявився більш ефективним та економічним для унікального прототипу X-59. Результати проведених випробувань є важливим етапом у підготовці до польотів X-59. Раніше було проведено випробування системи підтримки крейсерської швидкості та випробування з використанням форсажної камери.
Це теж варте вашої уваги – Представлений Toyota RAV4 наступного покоління
Наступним кроком стане виконання повноцінних льотних випробувань, які дозволять остаточно оцінити характеристики X-59 та підтвердити його здатність забезпечити надзвуковий політ з мінімальним впливом на навколишнє середовище. Успіх проекту може революціонізувати надзвукову авіацію, зробивши її більш доступною та екологічно безпечною. Джерело