Це важливий момент, адже на цьому прикладі селища Ясіня ми бачимо функціонування мовної моделі для нацменшин, яка могла потенційно бути запроваджена на базі освітнього закону 2017 року, причому в найбільш, так би мовити, жорсткій версії щодо навчання мовою нацменшини. Тобто у Ясінях ця мовна модель була обрана первинно задовго до ухвалення закону 2017 року. Принагідно також зауважимо, що стаття №7, так звана мовна стаття, закону про освіту від 2017 року так ні хвилини не набула чинності, її зміст було кілька разів змінено, і зрештою нинішнє українське законодавство дозволяє угорській нацменшині вивчати у школі усі предмети угорською мовою за виключенням 4-х — українська мова, література, історія України та захист Батьківщини.
Повернімося до угорського кейсу Ясіня. Після 9 класу школярі переходять з «угорського» корпусу до старших класів основної україномовної школи, які переформатовують, «змішуючи» учнів.
Всього навчанням учнів тут опікуються сім носіїв угорської — це і вчителі початкових класів, і вихователь групи продовженого дня, і асистенти в класах з інклюзивною формою навчання. Це етнічні угорці, які вільно володіють мовою та практикують білінгвальне, українсько-угорське викладання своїх предметів.




















